Les mensonges outranciers des Musulmans apologistes

Un soi-disant libre penseur de l’Islam, Mohamed Talbi, est ainsi cité dans Le Monde:

La charia (loi islamique) est une "production humaine" qui n’a "rien à voir" avec l’islam, martèle-t-il. Les musulmans doivent "se délivrer" de ces textes juridiques apparus deux siècles après le Prophète et qui donnent de leur religion une image d’épouvante. Jamais le Livre saint n’a recommandé de couper la main des voleurs ou de lapider les femmes adultères ! "Seul, le Coran oblige", répète-t-il inlassablement.

Seul le coran oblige? Il y a un tout petit peu de vrai. Mais voyons le problème tel qu’il se présente concrètement, pour les juristes qui doivent légiférer à partir de l’idée que le Coran est la parole de Dieu et que Mahomet était le parfait exemple. Dans le droit islamique, les punitions mentionnées clairement par le Coran forment une partie séparée, les houdouds, ou péchés contre Dieu. Dans ces cas, les juristes sont obligés, en effet, leur marge de manoeuvre est nulle, ils doivent se tenir à la lettre du Coran. Et la main coupée est un houdoud pour toutes les écoles de juristes, en raison du verset suivant. Coran, 5:38:

Le voleur et la voleuse, à tous deux coupez la main, en punition de ce qu’ils se sont acquis, et comme châtiment de la part d’Allah. Allah est Puissant et Sage.

Bon. Mais peut-être que Mahomet voulait simplement dissuader? Comment en avoir le coeur net? On se tourne bien entendu vers le contexte, vers les paroles et les actes du prophète qui se rapportent au fait traité. Ce contexte, ces paroles, ces faits et gestes sont contenus dans les hadiths, des collections de ouï-dire, et dans la Sira, sorte de chronique de la vie de Mahomet. Qu’y trouve-t-on, pour continuer avec notre exemple, sur les membres coupés des voleurs et des voleuses? Prenons la plus sacrosainte de ces compilations de ouï-dire, celle de Boukhari, considérée comme irréprochable par toutes les écoles de juristes (la Sira n’est acceptée que partiellement ou interprétée de manière très élastique par les différentes écoles, surtout les chiites, de sorte que je n’entrerai pas en matière ici, mais elle ne s’écarte pas des conclusions qui suivent en l’occurrence).

Volume 8, Book 81, Number 774:

Narrated Abu Huraira:

The Prophet said, "Allah curses a man who steals an egg and gets his hand cut off, or steals a rope and gets his hands cut off." Al-A’mash said, "People used to interpret the Baida as an iron helmet, and they used to think that the rope may cost a few dirhams."

Volume 8, Book 81, Number 778:

Narrated ‘Aisha:

Usama approached the Prophet on behalf of a woman (who had committed theft). The Prophet said, "The people before you were destroyed because they used to inflict the legal punishments on the poor and forgive the rich. By Him in Whose Hand my soul is! If Fatima (the daughter of the Prophet ) did that (i.e. stole), I would cut off her hand."

Volume 8, Book 81, Number 779:

Narrated ‘Aisha:

The Quraish people became very worried about the Makhzumiya lady who had committed theft. They said, "Nobody can speak (in favor of the lady) to Allah’s Apostle and nobody dares do that except Usama who is the favorite of Allah’s Apostle. " When Usama spoke to Allah’s Apostle about that matter, Allah’s Apostle said, "Do you intercede (with me) to violate one of the legal punishment of Allah?" Then he got up and addressed the people, saying, "O people! The nations before you went astray because if a noble person committed theft, they used to leave him, but if a weak person among them committed theft, they used to inflict the legal punishment on him. By Allah, if Fatima, the daughter of Muhammad committed theft, Muhammad will cut off her hand.!"

Volume 8, Book 81, Number 780:

Narrated ‘Aisha:

The Prophet said, "The hand should be cut off for stealing something that is worth a quarter of a Dinar or more."

Volume 8, Book 81, Number 781:

Narrated ‘Aisha:

The Prophet said, "The hand of a thief should be cut off for stealing a quarter of a Dinar."

Volume 8, Book 81, Number 782:

Narrated ‘Aisha:

The Prophet said, "The hand should be cut off for stealing a quarter of a Dinar."

Volume 8, Book 81, Number 783:

Narrated ‘Aisha:

The hand of a thief was not cut off during the lifetime of the Prophet except for stealing something equal to a shield in value.

Volume 8, Book 81, Number 784:

Narrated ‘Aisha:

as above (783).

Volume 8, Book 81, Number 785:

Narrated ‘Aisha:

A thief’s hand was not cut off for stealing something cheaper than a Hajafa or a Turs (two kinds of shields), each of which was worth a (respectable) price.

Volume 8, Book 81, Number 786:

Narrated ‘Aisha:

A thief’s hand was not cut off for stealing something worth less than the price of a shield, whether a Turs or Hajafa (two kinds of shields), each of which was worth a (respectable) price.

Volume 8, Book 81, Number 787:

Narrated Ibn ‘Umar:

Allah’s Apostle cut off the hand of a thief for stealing a shield that was worth three Dirhams.

Volume 8, Book 81, Number 788:

Narrated Ibn ‘Umar:

The Prophet cut off the hand of a thief for stealing a shield that was worth three Dirhams.

Volume 8, Book 81, Number 789:

Narrated ‘Abdullah bin ‘Umar:

The Prophet cut off the hand of a thief for stealing a shield that was worth three Dirhams.

Volume 8, Book 81, Number 790:

Narrated ‘Abdullah bin ‘Umar:

The Prophet cutoff the hand of a thief for stealing a shield that was worth three Dirhams.

Volume 8, Book 81, Number 791:

Narrated Abu Huraira:

Allah ‘s Apostle said, "Allah curses the thief who steals an egg (or a helmet) for which his hand is to be cut off, or steals a rope, for which his hand is to be cut off."

Volume 8, Book 81, Number 792:

Narrated ‘Aisha:

The Prophet cut off the hand of a lady, and that lady used to come to me, and I used to convey her message to the Prophet and she repented, and her repentance was sincere.

Volume 8, Book 81, Number 793:

Narrated Ubada bin As-Samit:

I gave the pledge of allegiance to the Prophet with a group of people, and he said, "I take your pledge that you will not worship anything besides Allah, will not steal, will not commit infanticide, will not slander others by forging false statements and spreading it, and will not disobey me in anything good. And whoever among you fulfill all these (obligations of the pledge), his reward is with Allah. And whoever commits any of the above crimes and receives his legal punishment in this world, that will be his expiation and purification. But if Allah screens his sin, it will be up to Allah, Who will either punish or forgive him according to His wish." Abu Abdullah said: "If a thief repents after his hand has been cut off, the his witness well be accepted. Similarly, if any person upon whom any legal punishment has been inflicted, repents, his witness will be accepted."

Difficile d’être plus clair. Le prophète lui-même a coupé des mains, même celle d’une femme, semble-t-il. Il a affirmé qu’il couperait même celle de sa fille, si elle volait. Et la question de la clémence, prévue par le verset suivant du Coran (5:39):

Mais quiconque se repent après son tort et se réforme, Allah accepte son repentir. Car, Allah est, certes, Pardonneur et Miséricordieux.

est réglée également: la clémence s’applique après l’ablation. Admettons que nous devions refaire la charia aujourd’hui. Comment interpréter tout cela de manière à ne pas couper la main des voleurs et des voleuses?

Comme j’ai un peu d’avance, je vais donner les deux solutions possibles: 1. discréditer totalement les textes sacrés islamiques; 2. remplacer l’ablation par une mesure handicapante temporaire (une sorte de bracelet — physique, chimique ou électrique, ou un mélange — qui signalerait à tout un chacun que l’on a affaire à un voleur). La mesure pourrait être levée en invoquant le hadith n° 793.

La première solution est de loin préférable, et en fait tout simplement naturelle, en Occident. La deuxième peut être laissée au libre arbitre des Musulmans, dans le cadre d’un projet de réforme, de refonte, de leurs lois religieuses, s’ils y tiennent. Mais mentir sur le contenu de ces textes sacrés, cela n’est pas acceptable. Cela, il faut que les Musulmans l’avalent. Cela, nous avons vraiment le droit de l’exiger.

ajm sur precaution.ch

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